уторак, 21. фебруар 2012.

Stream of consciousness



Ik ben een grote fan van Aurora Borealis. Ik vind het best mooi. Aurora Borealis is het mooiste verschijnsel op Aarde. En regenbogen. En watervallen. En bubbles. Ze bewegen zich en ze zijn kleurrijk. Ik hou ook van de sterren, maar ze zijn niet op de Aarde. Weet je dat mensen uit de stof van de sterren zijn gemaakt? We zijn allemaal alleen sterrenstof. Als ik naar de hemel ’s nachts kijk verlies ik gevoel voor de tijd. Verlies ik het? Nee, eigenlijk niet. Waarom? Want ik heb geen gevoel voor de tijd. Als ik ergens naartoe ga ben ik altijd te laat. Maar eigenlijk ben ik niet de enige die te laat komt. Er is niemand die het gevoel voor de tijd heeft. Dat is gewoon niet mogelijk. Nou, we hebben horloges...dat wel. Sommiggen kunnen hen respecteren.



In ieder geval komen vandaag mooie foto’s aan bod. De eerste is op Iceland genomen...groene Aurora Borealis. En op de twede staat onze mooie Melkweg. Aurora betekent dat de dag begint met zijn beginnen, in het Servisch dat is - zora. Mijn kleine zusje heet Zorana en mijn vader Zoran. Wow, origineel. En de derde persoonsvorm van het werkwoord 'heten' is ’heet’ – dat betekent ’zove se’ maar ook dat iets erg warm is. Of dat het niet koud is. Mensen die ik op de 24kitchen zie spreken dit woord vaak uit „heet, heet“, dan „lekker“, „vris“ en „slagroom“. Nu denk ik weer aan dit liedje van Spinvis. De naam ervan is Limonade glazen wodka of zoiets. Heel interessant maar eigenlijk begrijp ik het niet. Het gaat het over een ik-figuur die over zijn ex-beste vriend spreekt, denk ik. Zijn vriend was zeer knap en hij had een super chickie. Misschien was hij jaloers op zijn eigen best vriend...ik weet het niet. En waarom zijn ze ex-beste-vrienden? Dat is ook niet duidelijk. Misschien hadden ze een ruzie gehad... Waarom gebruik ik plusquamperfectum? La la la, terug aan het liedje - ik zou zeggen dat iemand in dat liedje is doodgegaan. Maar ik ben niet zeker precies wie... Voor het einde nog een mooie foto: panorama [Atina].

Sleutelwoorden voor deze post: SCUTERS, VAKANTIE, HERFST.

Нема коментара:

Постави коментар