недеља, 28. фебруар 2010.

De wetenschap


Ik kijk de mensen in de bus. Ze zitten, luisteren naar de muziek, kauwen de kouwgom, zenden de SMS berichten, kijken door het raam, iets eten of drinken, spreken met iemand of zwijgen. Alleen maar twee of drie personen lezen de boeken. Ik weet dat iedereen voor zichzelf kiest maar ik ben bang omdat ik zelden de mensen hoor die over de wetenschap praten. Ik geloof dat de mensen van de wetenschap bang zijn. Maar de wetenschap moet niet zo verschrikkelijk en serieus zijn. Weet je dat de astronomen uit de kosmos met ons via Twitter kunnen chaten en dat Ognjeslav Kostović twintig jaar voor de uitvinder Zeppelin de luchtschip heeft gemaakt? Weet je dat het Waals op de lijst van UNESCO Atlas of the World's Languages in Danger vindt en dat voor veertig jaar negen biljoen mensen op de Aarde zullen leven? Weet je dat een (lege of volledige) fles bier de menselijke schedel kan remmen en dat Tutankamon aan malaria gestorven is? Weet je dat Nebojša Matić in zijn garage in Lajkovac de microcontrollers voor NASA, Sony en Ferrari maakt? :D Alle deze vragen staan op de wetenschappelijk gebied. We moeten buiten de doos denken. (:

7 коментара:

  1. ja,dat is zo triest, vooral de oude mensen dat voor de bank in de bus vechten

    ОдговориИзбриши
  2. Misschien vinden ze het niet gezellig, in een bus te lezen...

    ОдговориИзбриши
  3. ik ga akkoord met jullie twee. (:
    maar de bus is de matafoor xD het punt was op de wetenshap (ik heb vanzelfsprekend dat niet bereikt ): )

    (;

    ОдговориИзбриши
  4. of 'ik heb mijn doel niet bereikt', of 'ik heb geen doel bereikt'? ik weet het niet. ?:

    ОдговориИзбриши
  5. Ik ben naar 202 radio aan het luisteren. Enquete zegt dat allen 4% van kinderen lezen.
    Ik reis ongeveer 3 uur per dag(naar de colleges en terug), dus ik in de bus altijd lees:)

    ОдговориИзбриши
  6. De internet is vandaag wat een goed boek gisteren was. Zo triest :(

    ОдговориИзбриши
  7. Vandaag heb ik gezien een jongen dat ''Zvezde su lepe al nemam kad da ih gledam'' heeft gelezen. Heel mooi en optimistisch

    ОдговориИзбриши