недеља, 7. март 2010.

Antoni Plàcid Guillem Gaudí i Cornet (;


Ik waardeer het werk van veel kunstenaars, maar ik moet bekennen dat ik geneigd tot het werk van Gaudi ben. Inderdaad, ik ben enthousiast over zijn aanleg! Ik kan me niet voorstellen dat iemand onverschilling voor het werk van Gaudi is. Zijn inbeelding was uitzonderlijk. Gaudi heeft met de gotische stijl van architectuur begonnen (zijn welbekende kathedraal Sagrada Familia behoort aan deze stijl toe) maar zijn later werk is vol van de ornamenten, kleuren en gebogene vormen. Gaudi heeft de inspiratie in de natuur gezocht. Daarom hebben zijn mozaïken zoveel prachtige kleuren: donkerroze, lichtoranje, goudgeel, paars zoals de pruim, blauw zoals de oceaan en groen zoals de zure appel - de schaduwen van mooie kleuren. Als de mensen de mozaïken van Gaudi kijken, kunnen ze gemakkelijk in één ogenblik in een andere wereld wegdommelen. Ik denk dat de gebouwen van Gaudi op de huizen in het sprookje "Ivica en Marica" lijken. Het lijkt wel alsof ze zijn de kleine koekjen met chocolade, karamel en slagroom op de bovenkant. Ik ben zeker dat niemand immuun tegen de lekkertjes is. (;

1 коментар: