субота, 13. март 2010.

Beste Blogger, ...


...Ik heb veel nagedacht en ik heb me gerealiseerd: als ik het Nederlands spreken wil, moet ik veel oefenen. En zo is het. Ik kan zeven uur per dag studeren, maar dat moet niet zo zijn. Ik kan af en toe naar de nederlandse muziek luisteren, de nederlandse films kijken of naar de Nederland.fm (het weerbericht of de informatie over de verkeer (; ) luisteren. Maar, de vraag is: waroom wil ik het Nederlands leren? Dat is het ding die ik niet uitleggen kan. Of kan ik? Ik weet het niet. Het is heel gecompliceerd. Ik zal proberen. Dus, het Nederlands is heel mooi en __________. (ik weet het niet wat nog) Ja, ik heb nu begrepen dat ik mijn liefde voor de nederlandse taal niet uitleggen kan. -.- Dat is niet te verklaren. Ik hoop dat je me begrijpt. En Nederland - een soort van obsessie. (; En ik denk niet aan de windmolen, de klompen en de tulpen. Er bestaan sommige dingen die onschrijfelijk zijn. Nederland is de kunst, de geschiedenis, de literatuur, de maatschappij, het volksgebruik, het geheim.

3 коментара: