недеља, 31. октобар 2010.

Pošla koka na pazar...


Een kip wil de boodshappen doen.
Maar haar beentje wordt vervuild.
De kip komt tot een struik.
Was mijn beentje!
En de struik zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een geit meebrengen zodat ze je zou kunnen eten.
En de kip brengt een geit mee.
Eet deze struik!
En de geit zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een wolf meebrengen zodat hij je zou kunnen eten.
En de kip brengt een wolf mee.
Eet deze geit!
En de wolf zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou boeren meebrengen zodat ze je zouen kunnen slaan.
En de kip brengt boeren mee.
Slaan deze wolf!
En de boeren zeggen: Nee!
Wachten maar hier! Ik zou vuur meebrengen zodat ze jullie zou kunnen opsteken.
En de kip brengt het vuur mee.
Steek de boeren op!
En het vuur zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou water meebrengen zodat het je zou kunnen doven!
En de kip brengt het water mee.
Doof dit vuur!
En het water zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een paard meebrengen zodat hij je zou kunnen drinken!
En de kip brengt een paard mee.
Drink dit water!
En het paard zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een zadel meebrengen zodat het je zou kunnen rijden!
En de kip brengt een zadel mee.
Rijd dit paard!
En het zadel zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een muis meebrengen zodat hij je zou kunnen bijten!
En de kip brengt een muis mee.
Bijt deze muis!
En de muis zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een kat meebrengen zodat hij je zou kunnen eten!
En de kip brengt een kat mee.
Eet deze muis!
En de kat zegt: Nee!
Wacht maar hier! Ik zou een hond meebrengen zodat hij je zou kunnen eten!
En de kip brengt een hond mee.
Eet deze kat!
En de hond zegt: JA!
De hond at de kat, de kat at de muis, de muis beet het zadel, het zadel reed het paard, het paard dronk het water, het water doofte het vuur, het vuur stak de boeren op, de boeren sloegen de wolf, de wolf at de geit, de geit at de struik, de struik waste het beentje en zo deed de kip de boodshap.

:D

Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=xewy-CD6wjI

8 коментара: