недеља, 15. мај 2011.

Tick tock on the clock, but the party don't stop



De tijd vliegt, zegt Nietvanzelfsprekend iets wat vanzelfsprekend is.
Ik hou van kloken. Kloken zijn dingen die de tijd meten. Maar ze doen niet alleen dat. Kloken hebben invloed op ons bewustzijn van de tijd. Mensen zijn bewust van de tijd en dat wil zeggen dat we bewust van het verleden, het heden en de toekomst zijn. Maar zijn we er echt bewust van? We kunnen denken aan het verleden, leven in het heden en kijken naar de toekomst (simpel gezegd). Maar naar mijn mening dat is niet genoeg. We kunnen de tijd nooit voelen of op een of andere manier ervaren. Ja, we worden ouder, we zien dat ons lichaam met de tijd verandert wordt maar de tijd is niet iets ’aanraakbaars’. En dat vind ik magisch. En daarom vind ik de kloken en onze kleine horloges interessant. Ja, het is zeer interessant want ze proberen deze magie te meten. En ze doen dat niet slecht, hoor. Het tijdmechaniek werkt fantastisch. Vandaag de dag hebben we verschillende klokken – horloges, klokkentoren, zonnewijzers, radiografische klokken, Big Ben, digitaale klokken enz. Heel veel klokken die prima werken en hun tick-tack job elke dag doen. Oh, als meneer Big Bang hier zou zijn wat hij daarover zou zeggen! Dat vraag ik me af. Meten de mensen de tijd goed of slecht? Ik ben er zeker van dat de zus van de Tijd – de Ruimte – daarmee niet akkoord gaat. De Tijd en de Ruimte zijn tweelingen die door mensen vaak gescheiden worden.

1 коментар: