субота, 29. октобар 2011.

:say cheese:



Validation is een korte film die over de liefde en de glimlach gaat. De film duurt alleen maar 16 minuten mar het verhaal is zeer mooi. Ja, er is een happy end op het einde. :p
Ik zal niet vertellen waar de film over gaat, tuurlijk, (je moet er zelf gaan kijken) maar een beetje wel. De film gaat het over een man die aan iedereen zegt dat hij of zij prima is, dat hij of zij mooie ogen of een stralende glimlach heeft. Die man brengt de hoop in het leven van mensen terug, hij is een goede kerel maar er is niemand die zulke mooie dingen tegen hem heeft gezegd...maar daar is ook een meisje... (en nu stop ik met het navertellen) Deze film deed me denken aan de macht van de glimlach. In de hedendaagse maatschappij is de glimlach niet zo belangrijk, zoals intelligentie of snelheid bijvoorbeeld. Een glimlach heeft iets magischs, denk ik. We horen dit niet zo zeldzaam: „Jij maakte mijn dag weer goed!“ als iemand iets grappigs heeft gezegd of gedaan. Dus, de conclusie is dat een dag goed is als je (glim)lacht. (: Weet je dat er de speciale ’maschinen’ zijn die kunnen checken of je glimlach de nagemaakt of eerlijk was. Een eerlijke glimlach is altijd emotieoneel en de andere, de nagemaakte glimlach is een sociale glimlach (die verschil maken de neurowetenschappers). Als je meer over je eigen glimlach wil weten dan mag je het volgende Wetenschappelijke festival te Belgrado niet missen (van 2. tot 4. december in Kluz).

Oh, ja, het linkje voor Validation > http://www.youtube.com/watch?v=Cbk980jV7Ao

7 коментара: