четвртак, 10. фебруар 2011.

Hey little kitty!

Er zijn sommige dingen die je over katjes moet weten. (:



1. Voorpoten van katjes hebben vijf ’vingers’ (we zeggen, letterlijk, ’vijf kussentjes’) en andere twee poten, achterpoten, hebben vier ’kussentjes’. Sommige katjes hebben vijf ’kussentjes’ op alle vier benen, zogenaamde – mutanten.
2. In Egypte hebben katjes op ratten gejaagd. Egyptenaren waren dol op katjes. Ze hadden een grote adoratie voor poesjes en zelfs mummificeerden ze hen. Ja, een echte mummie-kat! Asjemenou!
3. Eigenlijk kunnen katjes iets lekkers niet smaken. Ze kunnen niet van de genoegens van het leven genieten! =(^.^)= + lekkertjes = -.- [kitties are not impressed with cupcakes]
4. Katjes kunnen heel goed zien. Zelfs in het donker.
5. Abraham Lincoln had vier katjes in het Witte Huis.
6. Katjes spinnen op dezelfde frequentie als dieselmotor. En ze spinnen 26 keer per seconde.
7. Katjes kunnen horen ultrasonoor klanken. Honden en mensen kunnen dat niet. :p
8. Katjes zou niet kunnen zien zonder taurine (een soort aminozuur). Taurine kan men vinden in bijna elk energiedrankje maar dat betekent niet dat je een Red bull aan je katje zou geven. Taurine is wel een van de ingridiënten in het eten voor katten.
9. Toen Nikola Tesla klein was, was hij geïnspireerd door zijn katje Mačak om electriciteit te bestuderen (Ik hoop dat Nikola Tesla zijn katje over het tapijt niet heeft gesleept).
10. We zijn nog niet klaar met het spinnen. Katjes spinnen voortdurend. Ja, telkens als lucht door het strottenhoofd (larynx) gaat, spint poesje.
11. Katjes kunnen 30 mijl per uur rennen! Let op! Een katje komt! :miauw:
12. En natuurlijk – katjes zijn te schattig.



Kijk naar dat liedje hier, alles wat hij zegt is juist. (:

http://www.youtube.com/watch?v=Qit3ALTelOo&feature=related

6 коментара:

  1. Schaaaattig!!! Intelligente, mooie, zachte diertjes! Nu kan ik niet wachten om mijn lieve kat weer te zien en te knuffelen! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Je ziet de kat, je ziet die niet. Soms, als ik omdraai, is mijn kat op de andere plaats en ik weet niet hoe dat gebeurde.

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Ik wilde een kat uit Egypt meebrengen, maar het is niet wettelijk! Ze zijn de mooiste!

    ОдговориИзбриши
  5. katjes zijn aardig, maar ik zou liever een hondje hebben :)

    ОдговориИзбриши