петак, 11. новембар 2011.

Are you real?



Mari Kasurinen is een meisje, een kunstenarese uit Finland. Haar werk vind ik zeer interessant, bijzonder en eigenaardig [maar niet in een negatieve zin]. Sommigen zou haar werk ook vreemd of raar noemen. Ze maakt kleine figuurtjes van plastic – kleine eenhoorns. <3 Maar haar pony’s zijn niet gewoone pony’s – ze zijn beroemd, ze zijn kleine supersterren van plastic! Ze heeft kleine Marilyn Monroe, Elvis, Jack Sparrow, Andy Warhol, Michael Jackson enz. gemaakt. Mijn lievelingste pony’s zijn Darth Vader, Lady Gaga en Edward Scissorhands.



Het werk van Mari Kasurinen gaat het eigenlijk over de popcultuur. Ze maakt deze kleine eenhoorns niet alleen maar voor de lol maar er is een diepere boodschap in haar werk. Het materialisme, individualisme en de consumptiemaatschappij zijn de interessen van Mari Kasurinen. Ze zegt: „Popcultuur is mijn televisie. Mijn kunst vertegenwoordigt wat ik tot nu toe heb gezien. Vandaag de dag kan iedereen iets alleen voor zichzelf bestellen en dat iets wordt alleen voor hem/haar gemaakt. Op die manier toon je je eigen macht? De nieuwe competitie is begonnen – jij moet weten wie jij bent en wat jij wilt.“



Mari Kasurinenn is ook bezig met het schilderen en grafische kunst.

3 коментара: