субота, 24. децембар 2011.

Kerstmis en Der kleine Nazi!



Houden jullie van Kerstmis? Ikzelf ben niet zo religious maar Kerstmis vind ik best. Ik zeg niet, natuurlijk, dat ik tegen religie of geloof ben maar alleen dat dat ‘niet mijn kop thee is’. Ik hou van de kerstfeest en al die gewoontes die samen met Kerstmis gaan. Vooral hou ik van de Amerikaanse films omdat de Kerstboom altijd zo kitsherig is. :D Maar niet alleen de kerstboom maar alles anders – al die cadeautjes, liedjes en snoepjes. De idealistische sfeer op zichzelf is kitsch. :D We (mijn familie en ik) besteden niet zoveel aandacht aan de Kerstmis. Ja, met Kerstmis zijn we (meestal) samen thuis en dat is het. Tuurlijk schenken we elkaar cadautjes en alles en we tuigen de boom op maar dat doen we niet met Kerstmis maar met Silvester. We hebben een Silvesterboom. :D

Ik heb een superleuk filmpje gevonden. Het duurt alleen maar tien minuutjes en het is in het Duits maar er zijn Engelse ondertittels (anders zou ik niet naar het filmpje gaan kijken). De film gaat het over de Kerstmis, over een Duitse familie en hoe alle Duitsers supercorrect zijn (als we over Joden en WO II spreken) en hoe ze geen Nazi’s zijn en hoe hun ouders en grootouders zeker geen Nazi’s waren! ( ; Ik zal de plot niet uit de biecht verklappen maar ik geef je een hint: de naam van de film is Der kleine Nazi. :D Met Kerstmis gaat een Jood op bezoek naar een gewoone Duitse familie. Alles zou in orde zijn maar de kerstboom is toevallig met Nazi-elementen opgetuigd! Als je wil weten wat het op het einde zal gebeuren klick hier:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=My_fj5B2VC8

Een ander interessant verhaal over de Kerstmis komt uit Catalonië. Daar moeten kinderen Sinterklaas voeden (de naam van Sinterklaas in het Catalaans is Tio). Waarom? vraag je je af. Hmmm, omdat Tio je cadeutjes moet poepen! Het gaat zo: Tio komt in je woonkamer, je geeft voedsel aan hem en dan ga je in een andere kamer om liedjes te zingen terwijl Tio aan het poepen in je woonkamer is. Wanneer je met het zingen klaar bent komen je ouders in je kamer met veeeel cadautjes! Gek, he!

Ken je een ander gaaf verhaal dat in verband met Kerstmis is?

Als jullie de Kerstmis vieren ik wens je een prettig kerstfeest! (:

Tot volgende semester, dames en heren!

2 коментара: