недеља, 31. март 2013.

Djogani Fantastico

Vandaag is een zeer rare, een fantastische dag geweest - ik stond op 3 uur op, eerst was het winderig maar zonnig, toen begon het plotseling en volkomen onverwachts te regenen, ik hoorde druppels op mijn raam neervallen. Na de regen zag ik twee mooie regenbogen in de verte. Binnen drie uur zag ik vanuit mijn appartement hoe het landschap rond me heen veranderde. Ik stond stil maar de omgeving, de natuur, de hemel was aan het veranderen, dat was echt fantastisch. En op zo'n dag begon de zomertijd! De klok ging van 3 uur naar 4 uur. Dit betekent dus dat ik op 4 uur en niet op 3 uur opstond, gek he. Tijd is dus een relatief begrip en geen constante. Twee uur op de les en twee uur in de gezelschap van een interessante persoon is natuurlijk iets totaal anders, iedereen weet dat. Omdat ik niet meer zeker was hoe laat het was, besliste ik om de 95 service te bellen. Ik kon mijn tv aanzetten en de tijd checken maar ik wilde liever de opgenomene stem van de vrouw horen. Toen ik klein was belde ik vaak naar 95 dienst omdat ik door de stem van de vrouw 'die in de telefoon woont' gebiologeerd was. Ik nam mijn telefoon. Eerst drukte ik het knopje met het cijfer 9 erop, en toen het knopje met het cijfer 5. De vrouwelijke stem die ik hoorde herkende ik niet. Deze, voor mij onbekende, vrouw zei: 'Het nummer is veranderd. U moet ook het cijfer 1 toevogen.' Ik hing op. ______________ Ik kon echt niet geloven - 95 is niet meer 95 maar nu is het 195?! Ik dacht dat 95 een constante is, dat 95 onveranderlijk is, maar nee! Dat is ook veranderd. Wat een onzin, zeg! Ik belde dus 195, het was 7 uur. Toen besloot ik naar Fantastische Planeet te kijken omdat de dag op zichzelf al fantastisch was en omdat die SF film al maanden op mijn filmlijst staat. Fantastische Planeet (Fantastic Planet of in het Fraans La Planète sauvage) is een van de bekendste SF films ooit. Het gaat het over een groep buitenaardse wezens die hyperintelligent en echt groot zijn. Ze hebben blauwe huid en hun huisdieren zijn mensen. Deze film is een boeiend verhaal over menselijk gedrag en over de aard van de mens. Dit is de trailer.









3 коментара:

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. k ben het al vergeten, toen ik wakker werd kon ik niet geloven hoe laat het was :D p.s. k hoop dat je reis goed was :D

    ОдговориИзбриши
  3. JAMMER dat het nummer veranderd is. Hahaha, het was ook m'n fetisj om die ''vrouw die in de telefoon woont'' voortdurend te bellen. TE GEK, ZEG!

    ОдговориИзбриши