понедељак, 4. март 2013.

Higgs Boson Blues



Ik herinner me helemaal niets
Bomen zijn in vlam op de straten
Ik herinner me helemaal niets
Ik rijd mijn auto tot Geneva

Ik zit in de patio van mijn kelder
Het was warm
Meisjes lopen daarboven
Hun rozen komen in volle bloei
Heb je ooit voor de Higgs Boson Blues gehoord?
Ik ga naar Geneva, baby, ik ga je leren
Wat maakt nou uit wat de toekomst brengt...
Zwarte weg en ik reed en ik reed
Ik kwam tot een kruispunt
De nacht was warm en zwart
Ik zie Robert Johnson met een tien dollar gitaar
Die op zijn rug zit
Hij zoekt de juiste melodie
Hier komt Lucifer met zijn wet
En 100 zwarte baby's rennen uit zijn mordenaars kaak
Robert Johnson en de Duivel
'k weet niet wie zal van wie pikken
Ik rijd mijn auto
Bomen zijn in vlam
En ik zit en ik zing de Higgs Boson Blues

Ik ben moe, ik zoek een plek om ineen te zakken
Alle horloges in Memphis zijn gestopt met werken
In Lorraine motel is warm
Het is hot, daarom noemt het men hot spot
Ik neem een kamer met het uitzicht
Ik hoor een man preken in de taal die helemaal nieuw voor mij is
Hij maakt dat de bedden in dit huis bloeden
Terwijl de poetsvrouwen snikken in hun moppen
En de bel doet hop-hop en bop
En de schot roept tot spirituele groove
Iedereen bloedt bij de Higgs Boson Blues

En als ik vanavond doodga
Begraaf me maar in mijn lievelingste gele schoenen
En met een gemummificierde kat en met een kogel-hoed
Die joden in Caliphate moeten dragen
Voel je mijn hart bonzen?
Voel je mijn hart bonzen?

Hannah Montana doet de African Savannah
Terwijl de simuleerde regenachtige seizoen begint
Ze vloekt de rij in de zoo
Ze verhuist naar Amasonia en ze huilt met de dolfijnen

De Mai Mau eet de pygmies
En de pygmies eten de apen
En de apen hebben de cadeau die ze naar jou terugsturen

Hier komt de missionair met zijn knallen en griep
Hij beschermt de primitieven door de Higgs Boson Blues

Ik rijd mijn auto tog Geneva

Ach, laat de verdomme dag aanbreken
Regenachtige dagen maken mij altijd triest
Mylie Cyrus drijft in de zwembad in Taluca meer
Ik herinner me helemaal niets



Luister maar naar de Higgs Boson Blues van Nick Cave and The Bad Seeds

1 коментар:

  1. Het is heel leuk dat je iets van Nick Cave vartaald hebt. The Birthday Party (met N.C) vind 'k ook gezellig, maar ik kan niet besluiten aan wie er voorkeur geeft ( 't is net zoals je Sonic Youth met The Velvet Underground vergelijkt, he?). Wat vind jij daarvan?
    Leuk in ieder geval:)

    ОдговориИзбриши